ارسال کالر آیدی با بهره گیری از DTMF

 

?دوال تون مولتی فرکانسی Dual Tone Multy Frequency همان مکانیزی است که در هنگام شماره گیری از روی شماره گیر تلفن خود از آن استفاده می‌کنید. در این روش شما می‌توانید حروف زیر را ارسال و دریافت نمائید:
O/1/…/۹ – A/../D/*/#
?به هر یک از این حروف یک فرکانس بالا و یک فرکانس پائین تخصیص داده شده است بطور مثال هنگامی که فرستنده می‌خواهد عددی را ارسال کند یک موج سینوسی برای هریک از این فرکانسها ارسال می‌کند که در دریافت کننده با استفاده از الگوریتم گویرتزل این فرکانسها استخراج شده و به عدد مورد نظر می‌رسیم.
?حال پس از دانستن نحوه ارسال کالر آیدی یک نکته دیگر باقی می‌ماند اینکه این اطلاعات کی توسط مرکز مخابرات فرستاده می‌شوند؟
?برای پاسخگوئی به این سوال باید بگوئید شما در کدام کشور قرار دارید و مرکز مخابراتی شما از کدام استاندارد برای ارسال کالر آیدی استفاده می‌کند. بطور کلی ارسال کالر آیدی معمولا بین زنگ اول و دوم صورت می‌گیرد البته در بعضی کشورها قبل از زنگ و با تغییر قطبهای ولتاژ (DC (Polarity، دریافت کننده را از ارسال کالرآیدی مطلع می‌نماید. البته در ایران معمولا ارسال بین زنگ اول و دوم صورت می‌گیرد ولی در بعضی مراکز قبل از زنگ اول نیز ارسال می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی ممنوع!!!