مخترع بارکد کیست؟


در سال 1932 پروژهای بلند پروازانه توسط جمعی کوچک از دانشجویان دانشگاه هاروارد به سرپرستی والاس فلینت پی ریزی شد. تعریف کار، ایجاد امکان انتخاب محصول مطلوب خود از یک فروشگاه وخرید آن توسط کارتهای پانچ شده برای محصولات بود. مشتری، کارتهای پانچ شده را به متصدی مربوطه تحویل میداد تا او با کارت خوان، هویت کارت را تشخیص دهد، سپس سیستم، کالای درخواست شده را به صورت خودکار از انبار بیرون میکشید و به صندوق فروشگاه تحویل میداد. صورتحساب برای مشتری صادر میشد و موجودی انبار به روز رسانی میگردید.
بارکدهای امروزی از 1948 پی ریزی شدند. برنارد سیلور، دانش آموخته مؤسسه فن آوری درکسل در فیلادلفیا، دریافت که مسئول یک فروشگاه زنجیرهای مواد غذایی محلی دنبال راهکاری است، از طریق رؤسای همین مؤسسه، تا بتواند سیستمی را پیادهسازی کند که به صورت خودکار اطلاعات کالا را در محل صندوق فروشگاه شناسایی کند. سیلور با دوست خود نورمن جوزف وودلند همین موضوع را در میان گذاشت. او مشغول به آموزش در همین مؤسسه شده بود. موضوع، وودلند را کاملاً مجذوب کرد و او کار روی راه حل را آغاز کرد.
اولین نظر او بهرهگیری از آرایشی از مرکب بود که زیر نور ماورا بنفش بازتاب داشته باشد. وودلند و سیلور دستگاه مورد نظر را ساختند اما مشکلات این کار عدم پایداری مرکب و هزینه چاپ بالای آن بود. وودلند همچنان معتقد و مطمئن بود که ایده کارآمدی دارند. وودلند بخشی از درآمد بازار سهام را برداشت و با خروج از درکسل به منزل پدربزرگ خود در فلوریدا رفت تا با فراغ بال به کار روی پروژه بپردازد.
در بیستم اکتبر 1949 وودلند و سیلور ثبت اختراعی کردند با عنوان طبقه بندی لوازم و روش . آنها اختراع خود را این گونه توصیف کردند: هنر طبقهبندی از طریق الگوهای شناسایی.
در اغلب تاریخچههایی که برای بارکد نگاشته شده، آمده است که بارکد وودلند و سیلور سمبل چشم گاو بوده است، سمبلی که مجموعهای از دوایر متحدالمرکز بود.
سیمبولوژی، الگویی است مبتنی بر 4 خط سفید در یک پس زمینه مشکی. اولین خط، خط مبناست و محل قرارگیری سه خط بعدی با نظر به اولین خط تثبیت میشود. اطلاعات با بود یا نبود این خطوط کدگذاری میگردد. این شیوه امکان طبقه بندی 7 نوع کالا را میدهد. این دو توضیح دادند که با افزودن خطوط بیشتر میتوان کالاهای بیشتری را تعریف کرد. با 10 خط میتوان 1023 قلم کالا را کدگذاری کرد.
بارکد تا سال 1966 کاربری اقتصادی نداشت. در سال 1967 RCA یکی از اولین سیستمهای بارکد را در فروشگاه کروكر سين سيناتي نصب كرد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی ممنوع!!!