سیر تکاملی بارکد ها

 

انواع مختلف صنایع و کسب و کار اکنون از بارکد ها به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از روش های خود استفاده می کنند.فهمیدن دلیل این موضوع بسیار آسان و واضح است زیرا بارکدها مزایایی مانند دقت ، سرعت و کارایی دارند همچنین استفاده از آنها آسان میباشد و میتوانند به سازمان ها در کاهش هزینه، وقت و انرژی کمک کنند. بارکدها طی چند دهه گذشته بخشی معینی از زندگی بوده‌اند. سیستم های بارکد در ابتدا توسط Wallace Flint در سال 1932 توسعه یافتند. Flint یک سیستم بازرسی خودکار و موجودی برای فروشگاه های مواد غذایی را اختراع کرد. این تکنولوژی در سال 1948 پیشرفت کرد، زمانی که برنارد سیلور و نورمن جوزف وودلند، جوهر حساس به UV را برای رمزگذاری اطلاعات محصول استفاده کردند. دیوید کالینز در سال 1967، شرکت Computer Identics Corporation  را تاسیس کرد و یک سیستم بارکد سیاه و سفید ایجاد کرد که می توانست توسط پرتو لیزر خوانده شود. جان فرید کیدل در سال 1970 با تولید محصولات جهانی محصولات مواد غذایی (UGPIC) تولید محصولات غذایی را آغاز کرد. انجمن ملی صنایع غذایی ، کمیته ویژه اداره سوپرمارکت ایالات متحده را از یک کالای غذایی یکسان به یک کد 12 رقمی استاندارد با اولین اسکنر بارکد UPC مدت کوتاهی پس از آن در سال 1974 توسعه داد.

امروزه بارکد سازي به یک ابزار مولد و کارآمد برای کسب و کارهای مختلف تبدیل شده است. این سیستم به چهار بخش ساده تقسیم شده است:

♦چاپگر بارکد

♦برچسب بارکد

♦اسکنر بارکد

♦پایگاه داده

برچسب های بارکد میتوانند تقریبا  به هر محصولی بچسبند که اطلاعات آن ها توسط بارکد اسکنر ها به راحتی خوانده شود. استاندارد بارکد و برچسب (لیبل) بر حسب کاربرد آن متفاوت است، اما هر ترکیبی از متن، گرافیک و یا سایر اطلاعات می تواند چاپ شود. این برچسب ها توسط پرینتر‌های حرارتی مستقیم یا حرارتی غیر مستقیم تولید می شوند واز طریق انواع بارکد خوان‌های (اسکنر بارکد) موجود در بازار قابل خواندن است.. بخش نهایی فرآیند بارکد پایگاه داده است. اطلاعات در مورد محصول، از جمله شرح، قیمت و کمیت، در پایگاه داده ذخیره می شود. پس از بارکدها اسکن شده،و اطلاعات  ذخیره شده در آن می تواند به راحتی قابل دسترسی باشد و استفاده شود .با استفاده از این تکنولوژی پیشرفته و ساده ، جای تعجب نیست که چرا بارکد هر روز به یک بخش عمده از سازمان ها تبدیل می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی ممنوع!!!