تاریخچه صندوق فروش (POS) – بخش دوم

سال 1900، شکلی متفاوت از پوزهای فروشگاهی

در قرن 19 با ورود فن آوری های جدید، صندوق فروش مدرن اختراع شد. شرکت NCR اولین شرکتی بود که یک صندوق فروش با قدرت الکتریکی ساخت که برای زمان خود چیزی در حد معجزه بود. همانطور که می توانید حدس بزنید، در دهه های بعدی همه چیز تغییر کرد. صندوق پول الکترونیکی که رسید کاغذی (فیش پرینتر) صادر می کرد و دارای کشوی پول بود. در ادامه اولین نرم افزار، که آغاز سیستم های جامع POS بود در پلتفرم مایکروسافت ویندوز اجرا شد.

و سپس … دهه 1980 آمد و کارت های اعتباری در کنار صندوق‌های فروشگاهی  قرار گرفت و جامعه را با گزینه پرداخت الکترونیکی توسط کارت‌های پلاستیکی  تامین کرد. نیازی به گفتن نیست که هر کسی نیاز به پرداخت با کارت اعتباری را داشت. بنابراین، صندوق‌های فروش قدیمی باید بر این اساس به روزمی‌شدند.

 

قرن جدید ، ایده‌های جدیدی

در حال حاضر، تجار و خرده فروشان از سیستم های POS مانند پوز فروشگاهی تایسو استفاده می کنند . از آنجایی که بیش از یک قرن پس از صندوق فروش مکانیکی، استفاده از کارت پرداخت الکترونیکی تقریبا با سرعت نور رو به رشد است.

این پلتفرم که یک چرخه ازعملیات را با استفاده از تجهیزات جانبی  فراهم می کند، به سرعت تبدیل به یک سیستم POS مناسب برای کسب و کارهای مختلف  در سراسر دنیا می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی ممنوع!!!